http://sheikhlui.blogspot.com/ View Blog
 
Photobucket

GURU BESAR
Pn Hajjah Zuraidah Bt Hj Shaari
GPK KURIKULUM
Pn Samsiah Bt Ahmad
GPK HEM
Tn Hj Dermawijaya B Mohd Tahir
GPK KOKURIKULUM
Pn Hajjah Yahana Bt Mohd Yusoff
YDP PIBG SKLK
Photobucket
En Hasmi Bin Hamidan
CIKGU KITA
GURU PRAKTIKUM
DAH SELAMAT POSTING - SELAMAT MENGAJAR DI SEKOLAH MASING-MASING
SINARAN BINTANG SKLK
PhotobucketAdik Nasriq Nazari terpilih mewakili Selangor ke Peringkat Kebangsaan Bola Sepak Bawah 12 tahun di KB Kelantan
MUSTIKA HADITH
Daripada Abi Nijih 'Irbadh bin Sariyah r.a. berkata, "Telah menasihati kami oleh Rasulullah SAW akan satu nasihat yang menggetarkan hati kami dan menitiskan air mata kami ketika mendengarnya, lalu kami berkata, "Ya Rasulullah! Seolah-olah ini adalah nasihat yang terakhir sekali maka berilah pesanan kepada kami." Lalu Baginda pun bersabda, "aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertaqwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemimpin) sekalipun yang memimpin kamu itu hanya seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti ia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah Khulafa lah Rasyidin Al Mahdiyin (Khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar), dan gigitlah sunnah-sunnah itu dengan gigi geraham. Dan jauhilah perkara-perkara yang baru (bid'ah) yang diada-adakan, kerana sesungguhnya tiap-tiap bid'ah itu adalah sesat." - HR Imam Abu Daud dan Imam Tirmidzi
MUTIARA KATA
Ukhuwwah bukan terletak pada pertemuan, bukan pada manisnya ucapan di bibir...tetapi terletak pada ingatannya terhadap saudaranya di dalam doanya ( Al-Imam Al-Ghazali )
UPSR
Study hard ok !!!kelas tambahan jangan ponteng
SEMBANG-SEMBANG ILMU

Free chat widget @ ShoutMix
AKTIVITI SEKOLAH MINGGU INI
AKTIVITI LUAR MINGGU INI
BERSAMAMU

KENANGAN BATAM, INDONESIA
Tuesday, February 24, 2009

Baru-baru ini saya dan isteri, mengikuti satu rombongan ke Batam, Indonesia. Rombongan ini dianjurkan oleh sahabat saya DHR ( Dolah, Hamdan, Ramlan ). Teruja juga rasanya..first time saya dan isteri ke sana. Rombongan bertolak dari Langat 20/2/2009 - pukul 11 malam dan sampai di Pasir Gudang pukul 6.00 am.

Selesai solat Subuh di Masjid Pasir Gudang, kami seramai 40 orang bertolak ke Jeti Pasir Gudang dan bersarapan pagi di sana. +-pukul 10.oo pagi kami bertolak ke Batam. Perjalanan ke Batam +- 1 jam 3o minit dengan menaiki feri.

Sampai di Batam kami menaiki Van terus ke Hotel Windsor. Selepas Cekk inn..kami terus shoping sampai ke malam.Shopping sakan kami sepanjang di Batam. Barangan Batam memang murah.Tiada aktiviti lain hanya shoping sahaja. Rasa beruntung kerana duit Rp pun sedang turun 1000 = 30 sen...kira ok la.

Cuma bandarnya sedikit kotor..saya rasa Kajang lebih bersih dari batam..Alam Flora takde di sana..hehehe.

Apapun memang seronok di sana..saya boleh bagi 8 bintang.

Ahad, kami pulang +-12 malam sampai Langat.



posted by nazims @ 6:16 AM   0 comments
SAYONARA STADIUM BUKIT JALIL
Thursday, February 5, 2009

5/2/2009 ( Khamis ) - Hari ini tamat perjuangan wira2 SKLK di Stadium Bukit Jalil. Tiga acara yang disertai oleh wira kita iaitu acara 200m berpagar akhir dan 4 x 200m akhir.Walaupun demikian wira SKLK tidak dapat membawa sebarang pingat untuk hari.

Sayonara SBJ, jumpa lagi tahun hadapan.............

posted by nazims @ 8:52 AM   0 comments
CERITA STADIUM BUKIT JALIL
Wednesday, February 4, 2009
Inilah lauk makan tengahari wira2 kita..nyamnyam sedap..RM3/=
SBJ sekarang ni dalam proses pemulihan
Inilah rumput padang SBJ..mahal ni
Sempat jugak aku posing
Ni sajalah nak cerita sikit pasal Stadium Bukit Jalil. Sepanjang saya berada di sana sempat juga saya meronda-ronda di kawasan Stadium. Walaupun selalu ke Stadium, sama ada menonton perlawanan bola sepak atau menghantar murid bertanding di sana, saya belum pernah lagi menjejakkan kaki di trek atau di padang stadium.

Kali ini saya gagahkan diri saya menjejakkan kaki saya di trek dan di padang bola sepak.Nak jugak apa rasanya bila berada di bawah sana. Pelan2 saya jalan-jalan bersama cikgu Radi sambil merakamkan gambar kenangan aksi atlit2 kita.
Terfikir saya sejenak. Alangkah bertuahnya anak2 sekarang ini kerana dapat beraksi di Stadium yang menjadi mercu tanda negara. Tak macam kita dulu-dulu.Dengan keadaan trek yang begitu baik, setakat hari ini kita masih gagal melahirkan jaguh bertaraf dunia dalam acara 100m..mungkin agaknya suatu hari nanti akan ada atau lahir jaguh pecut negara yang setanding dengan Asafa..tapi tak tau bila agaknya.

Apapun saya puas hatilah..kerana dapat menjejakkan kaki di bawah Stadium.

posted by nazims @ 6:31 AM   0 comments
SATU EMAS HARI INI

4/2/2009 ( Rabu ) - Wira SKLK hari ini berjaya membawa pulang satu emas dalam acara 200m akhir. Tahniah diucapkan kepada adik Naqiuddin b Samakwon kerana Johan dalam acara tersebut...

Kan dah kata tadi.......SKLK BOLEH !!!!
posted by nazims @ 6:11 AM   0 comments
WAJAH-WAJAH DI BUKIT JALIL
posted by nazims @ 5:51 AM   0 comments
KEJOHANAN OLAHRAGA ZON CHERAS DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL

3/2/2009 ( Selasa ) - Kejohanan Olahraga Antara Sekolah Zon Cheras bermula hari ini dan akan berakhir pada 5/2/3009. Kejohanan yang diadakan di Stadium Bukit Jalil ini menyaksikan SKLK telah menghantar 12 orang peserta dalam beberapa acara yang dipertandingkan.


Kali ini SKLK hanya menghantar peserta lelaki sahaja. Antara acara yang disertai ialah : 100m, 200m, 80m Lari berpagar, 4 x 100m, 4 x 200m dan lontar peluru.


Cikgu Shaiful Nizam selaku jurulatih olahraga SKLK berkata, "pada tahun ini insyaallah kalau ada rezeki, sekurang2nya kita bawa balik dua atau tiga pingat emas".


Bersamalah kita berdoa agar wira-wira kita berjaya.........SKLK BOLEH !!!!!
posted by nazims @ 5:14 AM   0 comments
KENALI SAYA
Photobucket">

NAME:Tahran Nazim B Mohamad Tahir, PJK
HOME:Hulu Langat, Selangor, Malaysia
ABOUT ME:Dilahirkan di Kg Sg Lui Hulu Langat Selangor.Mula bersekolah di SK Lubok Kelubi, SK Sg Lui dan SK Kuala Kubu Bharu. Kemudian bersekolah menengah di SMKA Maahad Hamidiah Kajang hingga ke Tingkatan 6.Seterusnya ke Maktab Perguruan Batu Rakit K.Terengganu dalam bidang Pendidikan Islam.Mula bertugas di SK Lubok Kelubi dari tahun 1995 hingga sekarang sebagai Guru Pendidikan Islam
JAWATAN LAIN: 1.Setiausaha Kokurikulum. 2.Ketua Panitia PJPK
PENGLIBATAN LUAR: Jurulatih Utama PJPK Negeri Selangor
Photobucket
E-KAMUS
DEMI MASA
TARIKH HARI INI

Free Blog Content

TAKWIM ISLAM
TAHUKAH ANDA ??
Bahawa SKLK terletak di bawah naungan 3 JKKKP/JKKK iaitu Kampung Jawa, Kampung Padang/Lubok Kelubi dan Kg Kuala Perdik !
Previous Post
Archives
RAKAN BLOGGER
RAKAN KAUNSELOR
WEB PENDIDIKAN
WEB SEKOLAH LAIN
AKSES WEB LAIN
AKHBAR KITA
Powered by

BLOGGER

© SEKOLAH KEBANGSAAN LUBOK KELUBI HULU LANGAT SELANGOR Blogspot Template by Isnaini Dot Com